هزارپا نخستین فیلم ۲۱ میلیاردی تاریخ سینمای ایران شد/صعود کاتیوشا در جدول فروش سینما
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۸۷۱۴
خبرگزاری میزان- جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "هزارپا" به کارگردانی "ابوالحسن داوودی" در پنجمین هفته از اکران این اثر منتشر شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "هزارپا" به کارگردانی "ابوالحسن داوودی" در پنجمین هفته از اکران این اثر منتشر شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم سینمایی "هزارپا" توانست در یک ماه اکران به فروشی معادل ۱۷ میلیارد تومان دست پیدا کند که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود. این فیلم هم اکنون پرفروشترین فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۷ به حساب میآید.
رضا عطاران و جواد عزتی زوج تازه سینمای ایران این روزها با هزارپا دوران خوبی را پشت سر م گذارند. این فیلم در گام اول توانست با فروش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در سه روز رکورد فروش افتتاحیه را در تاریخ سینمای ایران جا به جا کند و پس از آن رکورد فروش روزانه سینماها را نیز ارتقا داد.
از نکات مهم جدول فروش هفتگی سینمای ایران در مرداد ماه امسال می توان به ادامه موفقیتهای فیلم سینمایی/عروسکی "خاله قورباغه" اشاره کرد.
هزارپا
فروش هفتگی: ۴,۲۷۲,۳۷۵,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲۱,۱۰۴,۴۸۵,۰۰۰ تومان
کارگردان: ابوالحسن داوودی
نویسنده: امیر برادران, پیمان جزینی, مصطفی زندی
بازیگران: رضا عطاران, جواد عزتی, سارا بهرامی, مهران احمدی, لاله اسکندری, سعید امیرسلیمانی, شهره لرستانی, سپند امیرسلیمانی, امید روحانی, نعیمه نظام دوست, امیرمهدی ژوله, سینا رازانی, حسین سلیمانی, محمد نادری, سیدعلی صالحی, بهرام ابراهیمی, ارشا اقدسی, شهین تسلیمی, حمیدرضا فلاحی, علی یعقوبی, علی عامل هاشمی, اشکان منصوری
خلاصه فیلم: دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر میشود و سعی میکند از این موقعیت سوء استفاده کند.
کاتیوشا
فروش هفتگی: ۳۹۶,۳۷۶,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۷۸۵,۱۸۹,۰۰۰ تومان
کارگردان: علی عطشانی
نویسنده: مهدی علی میرزایی, علی عطشانی
بازیگران: هادی حجازی فر, احمد مهران فر, لیلا اوتادی, سیما تیرانداز, ارژنگ امیرفضلی, لیندا کیانی, میترا حجار, قاسم زارع زاغه, مهران رجبی, خشایار راد, بیژن بنفشه خواه
خلاصه فیلم: من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم، حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه میکنی.
دم سرخ ها
فروش هفتگی: ۵۳,۳۴۸,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۴,۵۲۰,۸۲۷,۰۰۰ تومان
کارگردان: آرش معیریان
بازیگران: جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدیفر، شهین تسلیمی، نگین معتضدی
خلاصه داستان فیلم: برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم.
خاله قورباغه
فروش هفتگی: ۳۱۸,۳۰۸,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱,۷۲۱,۶۹۶,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: افشین هاشمی
بازیگران: صداپیشگان: شبنم مقدمی، مرضیه برومند، غزل شاکری، نگار اردلان، آناهیتا خسروی، علیرضا علیمردانی، احسان کرمی، علیرضا ناصحی، شهراد بانکی و افشین هاشمی
خلاصه داستان فیلم: خاله قورباغه مهربان و معاشرتی که بزرگترین مشکلش تنهایی و دور افتادگی از 98 بچهاش است، در این فیلم در کنار شخصیتهای جدیدی چون خواهر دوقلویش با نام آبجی باجی، پزشک جنگل با نام حکیمه باجی، همسایه طماع و خلافکارش با نام سمسارباشی، یاور افسانهایاش با نام نخودی و نوههیی که هرکدام از شهری یا کشوری به سراغش می آیند، برای بچهها و بزرگترها، از مفاهیمی چون عواطف خانوادگی، دوستی، نشاط، همکاری، هوشمندی، میراث فرهنگی، مدیریت بحران و... قصه میگوید.
تگزاس
فروش هفتگی: ۲۵۵,۹۴۶,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱۳,۹۸۴,۴۵۷,۰۰۰ تومان
کارگردان: سیدمسعود اطیابی
نویسنده: بابک کایدان
بازیگران: حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، توگان تی شی را، آدریانو تولوزا
خلاصهفیلم: هرگز یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس...
دارکوب
فروش هفتگی: ۱۸۶,۱۲۰,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱,۶۶۲,۸۹۳,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: بهروز شعیبی
بازیگران: سارا بهرامی، جمشید هاشم پور، هادی حجازی فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی منش، ندا عقیقی و امین حیایى
خلاصه داستان فیلم: هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینى عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت مى برى اما اون درها رو بسته و تنهایى رو جاى تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینى تنها شدی. عزیزانت رو مى بینی و دوستشون داری ولى همه تو رو انکار می کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایى باتلاقه…بهرام فرزانه نویسندهای است که مدتهاست نمیتواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار میشود که او را به رقص میآورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر میانگیزد.
دشمن زن
فروش هفتگی: ۱۸۵,۹۵۷,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۸۴۱,۲۵۶,۰۰۰ تومان
کارگردان: کریم امینی
بازیگران: سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیانافشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، مونا شناس و با حضور امیرحسین آرمان و سیروس همتی
خلاصه داستان فیلم: چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟
من دیوانه نیستم
فروش هفتگی: ۱۱۵,۳۶۰,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲۴۵,۶۵۷,۰۰۰ تومان
کارگردان: علیرضا امینی
نویسنده: دانیال مقدم, علیرضا امینی
بازیگران: پژمان جمشیدی, مهران احمدی, مجید صالحی, برزو ارجمند, هادی کاظمی, سیروس کهوری نژاد بندری, محمدرضا داوودنژاد
به وقت خماری
فروش هفتگی: ۶۰,۸۴۰,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱,۰۴۲,۲۸۸,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: محمدحسین لطیفی
بازیگران: رعنا آزادیور، هومن برقنورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیمزاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، محید یاسر، شیرین یزدانبخش، همراه با هنرمند خردسال: آرمین جداخانی
خلاصه داستان فیلم: این فیلم یک کمدی-اجتماعی درباره یک مراسم ازدواج است.
دلم میخواد
فروش هفتگی: ۵۸,۸۲۴,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱,۴۹۵,۳۷۰,۰۰۰ تومان
نویسنده: امید سهرابی
کارگردان: بهمن فرمان آرا
بازیگران: "رضا کیانیان"، "محمدرضا گلزار"، سحر دولتشاهی، صابر ابر، رویا نونهالی، رضا بهبودی، بهناز جعفری و احمد ساعتچیان
خلاصه داستان فیلم: بهرام فرزانه نویسندهای است که مدتهاست نمیتواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار میشود که او را به رقص میآورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر میانگیزد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: ابوالحسن داوودی رضا عطاران جواد عزتی خاله قورباغه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
(ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
فریدون جیرانی در آخرین گفتوگوی ویدئویی خود در «اعتمادآنلاین» روبروی ابوالحسن داوودی، کارگردان و تهیهکننده و فرهاد توحیدی، فیلمنامهنویس نشست و درباره شرایط روز سینمای ایران سخن گفتند.
در بخشی از این گفتگو فریدون جیرانی به سینمای عباس کیارستمی و تاثیر آن در دهه ۷۰ شمسی پرداخته است و با مهمانان به بررسی آن شرایط و دورههای پس از آن پرداختهاند.
به گزارش اعتمادآنلاین، در ادامه این بخش صحبتهای جیرانی و ابوالحسن داوودی را میخوانید و میبینید:
کد ویدیو دانلود فیلم اصلیدر تحلیل دولتمردان فرهنگی دهه ۷۰ خیلی از عناصر که ممکن است به تعبیر الان مزاحم به نظر بیایند، کارکردشان به نفع دولت و حاکمیت هم بود
*تفکر عباس کیارستمی با خانه دوست کجاست و کلوزآپ باعث شد روشنفکری تمام دنیا متوجه اینجور سینما شوند و تاثیر جهانی گذاشت.
داوودی: و امر مهمی که داشت اینکه در تحلیل خیلی از دولتمردان فرهنگی آن زمان خیلی از این عناصر که ممکن است به تعبیر الان عناصر مزاحم به نظر بیایند، آن زمان کارکردشان به نفع دولت و حاکمیت هم بود. یعنی یک جوری چهره جمهوری اسلامی را در دنیا یک چهره جذابتر و قابل قبولتری نشان میداد.
در عرصه فرهنگ معمولاً سیاستهایی که خیلی تند و تیز است، بیشتر از هر جایی تبدیل به شمشیر دولبه میشود
*چهره را خیلی عوض کرد.
داوودی: اشکال بزرگی که در روش و سیستمی که به نظر میآید حاکمیت بعد از این جریان در پیش گرفت، [این است که]به نظرم حاکمیت را بیشتر تبدیل کرد به یک حاکمیت ترسیده که برای اینکه از شرایط پیشگیری کند درخت را از بن برید. یعنی سعی کرد درخت را بهنوعی از ریشه دربیاورد یا خشک کند، نفت بریزد که ریشهاش هم خشک شود؛ و این توجه را نداشت که همه این عناصر حتی منتقدترینشان، حتی کسانی که به نظر اوج اپوزیسیون جریان حاکمیت میآیند، نهایتاً در این سیستم پیچیده فرهنگی و ارتباطی که در دنیا هست میتوانند منافعی را هم برای دولت بیاورند. بهخصوص در حوزه فرهنگ. در حوزه سیاست اگر این را ببینید سیاست برخوردهای خیلی سلبی و تند و تیز را ممکن است جواب بدهد، اما در عرصه فرهنگ معمولاً سیاستهایی که خیلی تند و تیز است، بیشتر از هر جایی تبدیل به شمشیر دولبه میشود. شمشیر دولبهای که بعد از یک مدتی بیشترین خسارت را برای خود آن شمشیرزن به وجود میآورد. این چیزی بود که دوستان تحلیل نکرده بودند.
جشنواره فجر به جشنواره عمار و یک جشنواره شهرستانی بیشتر شباهت دارد/ قبل از اینکه بگوییم جیرانی چه چیزی بسازد، میگوییم جیرانی چرا بسازد؟
در واقع شاید مهمترین مسالهای که وجود داشت این بود که در این دوره دوستان کاملاً بدون هرگونه تحلیلی بر اساس شرایط مدرن امروز سینما و جامعه رفتاری را پیشه کردند که از همین الان میبینیم خسارتهایش چگونه اتفاق افتاد. مثلاً جشنواره فجر تقریباً جزو دولتیترین جشنوارههای دنیا محسوب میشود. به خاطر مناسبتش، ویترینش، به خاطر اینکه سالهای سال همه درگیرش بودهایم. اینکه جشنواره فجر همواره زیر سایه سالگرد انقلاب حرکت کرده و تبدیل به ویترینش شده، با همه لطمههایی که زده، اما باعث شده خود این جامعه در دورانی تبدیل به یک چهره ملی و سبب ارتباط بین این دو هم بشود؛
یعنی بین حاکمیت و مردم و بهخصوص بخش فرهنگی و سینمایی. الان تصویر جشنواره فجر را نگاه کنید. جشنواره فجر واقعاً به جشنواره عمار و یک جشنواره شهرستانی بیشتر شباهت دارد که یک نهاد و جریان حکومتی برگزار میکند تا چهرهای که هم اهالی سینما و هم مردم آن را پذیرفته بودند که این شرایط به دلیل وضعیتی که داریم بهترین شکلی است که میتواند الان برگزار شود. اشکالاتش را هم پذیرفته بودند، اما الان اتفاقی که از سال گذشته به شکل عمده و آشکار شروع شد، تاثیرش را همین امسال چقدر در سطحی شدن و از دست دادن کیفیت گذاشته است. از دست دادن هویت بهخصوص حتی بخشی که مربوط به حاکمیت بود.
یعنی این به نظرم خسارتش بسیار عمدهتر از چیزی است که جشنواره فجر برای مردم داشت و دوستان این را در تحلیل خودشان متوجه نشدند که هر کدام از این اتفاقات، از این شمشیر از رو بستنهایی که در واقع نفی کردن یک طیفی که فکر کنند چرا برویم دنبال اینکه آقای جیرانی چه چیزی میخواهد بسازد. اصلاً آقای جیرانی چرا باید فیلم بسازد. وقتی این تفکر غالب میشود و این میشود که قبل از اینکه بگوییم جیرانی چه چیزی بسازد، میگوییم جیرانی چرا بسازد؟
سینمای ایدئولوژیک و سینمای پروپاگاندا از یک جایی به بعد خودش را مثل خوره میخورد به این دلیل که نمیتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند
این تفکر خسارتش قبل از هر چیز به خودشان برمیگردد. به این دلیل که سیستمی که در تحلیل شما و فرهاد هم بود، رشد کردن سینمایی ایدئولوژیک و سینمای پروپاگاندا از یک جایی به بعد خودش را مثل خوره میخورد. چون سینمای پروپاگاندا به دلیل اینکه نمیتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و پلهایی را که مخاطب خودش نیاز دارد با درک و سلیقه خودش کشف کند و واردش شود، نمیتواند آنها را بسازد؛ بنابراین روزبهروز چه دولت بخواهد چه نخواهد، گرانتر و غیرقابل ساختتر میشود و به جایی میرسد که دیگر سینما، حتی سینمای پروپاگاندا، امکانش از دست دولت و نهادهای سازنده هم خارج میشود. چون اینها مخاطب ندارند.
در تولیدات سال قبل، تعداد محدود محصولاتی که بنیاد فارابی به عنوان مهمترین بنیاد تقویتکننده سینما که به این دلیل شکل گرفته بود... به این دلیل که حمایت کند یکسری محصولات ساخته شود تا رابط بین فرهنگ ایدئولوژیک و حاکمیتی و مردم باشد...، اما عملاً به چه سرنوشتی دچار شده؟
محصولات امسال هیچ شانسی در ارتباط با مخاطب ندارند/ کوتوله کردن و سر بریدن کسی که سرش از میان جمع بیرون میآید جواب نمیدهد
سال گذشته و امسال تقریباً ۲۰ محصول داشتیم که از این تعداد تماماً در اختیار نهادهای مختلف بوده و سرمایههایی که بیشتر سرمایههای دولتی بودهاند و شاید به جز یکی دوتا- که احتمال دارد بر اساس آن چیزی که دیدهاند باشد، من هیچ کدام از محصولات امسال را ندیدهام-، اما کسانی که دیدهاند به جز یکی دو مورد بقیهشان هیچگونه شانسی برای اینکه کمترین اقبالی را بتوانند در ارتباط با مخاطب و مخاطب عام به وجود بیاورند [نداشتند]نه یک گروه خاص، گروه انتخابشده که پول بدهند.
کسانی که تصمیمات فرهنگی میگیرند با شرایط و کسانی روبهرو میشویم که همان مثال معروف را به یادمان میآورند که بر سر شاخ نشستهاند و بن میبرند و متوجه نیستند که این رفتار خشن، سلبی و تحریککننده که پیش گرفتهاند، فرار به جلویی که میبینیم که روزبهروز بیشتر میشود، این لجبازی از طرف تمام تصمیمگیران نسبت به اینکه همین است که هست، این سیاست حتی وقتی به جایی میرسد که دیدیم بعد از جشنواره فجر وقتی این میزان مهجوریت را مشاهده کردند، به جای اینکه این را تحلیل کنند، روزنامه معروفی که بیشتر از همه نسبت به این داستان واکنش دارد، عنوان میکند چه خوب شد که پای همه این عناصر را از سینما قطع کردید و ما همین را میخواستیم.
این کوتوله کردن و سر بریدن کسی که سرش از میان جمع بیرون میآید، به نظر میآید اولین چیزی است که ممکن است به ذهن هر آدم عامی بیاید که برای اینکه با یک مساله و بحران حاد روبهرو شود، چیزی که فکر میکند میتواند عامل بحران باشد از اول سرش را قطع کند. این فرهنگ جواب نمیدهد. این در سینما جواب نمیدهد. اتفاقی که شاید افتاده و دوستان کاملاً ندیده گرفتهاند تغییر ماهیت جریانات و نوع ارتباطات فرهنگی است که سینما جزو عمدهترینشان است.
در بین محصولاتی که تولید میشود که حتی مربوط به سینمای زیرزمینی هم نیست؛ همین فیلم آقای صناعیها فیلمی است که خیلی مشخص و قانونی پروانه ساخت گرفته و با همه اصول و نظارتهای دوستان ساخته شده، اما چرا تبدیل میشود به یک جریانی که مثل لیف خرما نمیدانند چهکارش کنند. فیلمی که همه مراحل قانونی را طی کرده و بر آن اساس ساخته شده.
اگر بخواهیم به تعبیر همان اواسط دهههای ۶۰ و ۷۰ نگاه کنیم، این فیلم باید از جانب مردم و حاکمیت افتخار سینمای ایران باشد. ممکن است حاکمیت نسبت به آن نقد هم داشته باشد هیچ ایرادی ندارد میتواند نقدش را داشته باشد، اما از یک طرف به عنوان یک تصویری [که جامعه آزاد را نشان میدهد]، جامعهای که در آن امکان حرف زدن و ابراز سلیقههای مختلف وجود دارد، بیش از هر چیزی آن فیلم میتواند به حاکمیت و جریان بینالمللی کمک کند. ۴۰ سال است که با پوست و گوشت و استخوان و تورم این را تجربه میکنیم که هیچ جور از این شرایط جهانی جدا نیست.